HTML

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

  • maf fia: Há'ló! Hálló, szőjed a kezed be sűrűn, ne ütlegelj már ilyen sületlenségeket... Büszke vagyok rád,... (2011.02.11. 20:27) Akció!
  • há'ló: Most már legalább a pénztárcámon érzem a macedón tudásom! :P Megtudtad, hogy vigyázni kell rá, mer... (2011.02.10. 05:43) Akció!
  • maf fia: Eddig büszke voltam a nyelvtanodra, erre puff, mindjárt az elején: hülyebiztos....hm, helyesen: bi... (2011.01.30. 15:00) Cél/tudat
  • maf fia: Te nem robotdzsaru vagy, hanem Marhatóni. Ne vidd túlzásba, a Maratoni nem mértékletes sport... Ke... (2011.01.23. 17:27) Roboddzsaru
  • Gatts: Tisztellek és becsüllek... Én nagyjából egy év után ma merészkedtem ki először futni normálisan, m... (2011.01.17. 23:28) Roboddzsaru
  • Utolsó 20

Címkék

Követés

Vége a jó világnak

2010.10.29. 20:53 torzonborzocska

Úgy tűnik, vége a jó világnak. A szerbeknél ugyan épülgetnek az autópályák, de valamiből megsejthették, hogy a meglévőkön a gyér forgalom (pestiesen: "sehol senki") és a nagy távolságok okán a többség nem pont a megengedett 120-szal cammog (ahogy a leendő pályaszakaszok melletti autóutakon sem feltétlenül 40-60-80-nal, ahol épp korlátozások vannak), így most újítottak: beszereztek egy nagy halom traffipaxot!

Eddig megvolt a lehetőség, hogy egy picit, mondjuk 1 órácskát nyerjen az ember a szerb autópálya-autóút szakaszokon a megengedettnél tényleg csak valamivel (10-15 km/h) nagyobb átlagsebességen való előrehaladással. Ez a szkopjei 9 órás elvi menetidő mellett (ennél kicsit több lenne, ha végig pontosan a megengedettel haladnál, de a határokon nem állnál meg) már jelentőségteljes. Nem mindegy azért, mennyi ideig vezetsz!

Mondjuk azon csodálkoztam is eddig, hogy sosem nézte meg senki, mennyi idő alatt / milyen átlagsebességgel jutott el egy játékos az A fizetőkaputól a B fizetőkapuig. Ezen pedig akár már én is megdőltem volna, mint Rottenbiller... És pedig nem szoktam száguldozni. Na persze van, aki igen: hallottam egy ismerősömtől, hogy van egy haverja, aki próbálta már ki a dél-szerb autópályákon, mennyit bír az autója, és olvastam én is olyanról, hogy egy Swift pl. stabil 150-nél 8,5, 170-nél 10,5 litert fogyaszt. De nyilván nem próbálhattam ki, hiszen a szabály az szabály. Én csak úgy jöttem, ahogy sikerült. Azokról az ismerősökről nem is beszélve, akiknek még a magyar autópályán is 200 fölött sikerül... és nem időnként.

Na most ennek vége. Összesen 15 darab traffipaxot számoltam ma össze a vranjei hegyektől a magyar határig. Ebből mindössze 2 volt rendőrautóban/mellett, a maradék 13-hoz civil jármű tartozott. Egészen változatos autópark, ha már itt tartunk: régi, rozsdás Yugotól egy kisebb flottányi öreg 206-oson át egészen az új Land Roverig volt minden.
A közös jellemzők: sötét színű autó az út szélén, jellemzően menetiránnyal szemben (az autópályán!). Most jó idő volt, úgyhogy 2 kivételével mindegyik szerkezet kültéri operációra volt kárhoztatva: háromlábúval méricskéltek a zsírmajmok. ...én meg kettővel tapostam a féket, ha megláttam őket... (Mert ugye az emberben egy darabig él az a tévhit, hogy ha már elment 3-4 mellett, több úgysincs. DE VAN...)

Apropó: fogalmam sincs, hogy a nem rendőr fényképészek hogyan büntetnek. Meg nem állítanak, a fizetőkapunál nem szólnak, hogy "hé, paraszt, hova lesz a menet?", a határon kiengedtek. Hm-hm. Azt hiszem, momentán egyetlen fotó sem készült rólam, de nem is láttam a büntire utaló jeleket sem. Talán még tesztüzem van. Nem tudja valaki, mik a büntetési határértékek a szerbeknél? Vagy hogy mennyi a toleranciaszint? Nem lenne haszontalan infó...

Ja, és a slusszpoén: egy autóstársammal beszélgettem a traffipaxokról a határnál. Kiderült, hogy a roppant magas autópályadíjak egy részét a közlekedésbiztonság javítására fordítják (a maradékból építik az új szakaszokat). Ez nagyon rendben van. Viszont ez az összeg önmagában nem lenne túl sok, úgyhogy valójában túlnyomó részt EU-támogatásból valósult meg a sebességgyilkos eszközpark beszerzése. Aha. Dehát Szerbia nem is része az EU-nak! A nyavalyának finanszírozunk ilyeneket a mi pénzünkből! Hogy aztán fizethessünk még többet? :(

Szólj hozzá!

Címkék: szerb autó büntetés radar autópálya szerbia gyorshajtás traffipax sebesség sebességhatár autóút megengedett háromlábú

A bejegyzés trackback címe:

https://skopje.blog.hu/api/trackback/id/tr682408716

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása