HTML

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Utolsó kommentek

  • maf fia: Há'ló! Hálló, szőjed a kezed be sűrűn, ne ütlegelj már ilyen sületlenségeket... Büszke vagyok rád,... (2011.02.11. 20:27) Akció!
  • há'ló: Most már legalább a pénztárcámon érzem a macedón tudásom! :P Megtudtad, hogy vigyázni kell rá, mer... (2011.02.10. 05:43) Akció!
  • maf fia: Eddig büszke voltam a nyelvtanodra, erre puff, mindjárt az elején: hülyebiztos....hm, helyesen: bi... (2011.01.30. 15:00) Cél/tudat
  • maf fia: Te nem robotdzsaru vagy, hanem Marhatóni. Ne vidd túlzásba, a Maratoni nem mértékletes sport... Ke... (2011.01.23. 17:27) Roboddzsaru
  • Gatts: Tisztellek és becsüllek... Én nagyjából egy év után ma merészkedtem ki először futni normálisan, m... (2011.01.17. 23:28) Roboddzsaru
  • Utolsó 20

Címkék

Követés

Kreatív különdíjat!

2011.01.26. 18:13 torzonborzocska

A változatosság kedvéért ismét éjjel jöttem haza. Mármint Budapestről Szkopjéba. Az időjárás miatt nagyon aggódtam, mivel otthon -3 fok volt és havazott, amikor indultam. Kicsivel később azonban kiderült, hogy csak Pest megyében kapott leszállási engedélyt a fehér nyavalya, az út fennmaradó 800 kilométere száraz volt. Száraz. Ez fontos. Ami nedvesség ugyanis akadhatott, az garantáltan megszilárdult.

A szerbeknél szép tiszta volt az ég, Belgrádhoz érve már -10 fok volt. Ott a tapasztalatok alapján van egy időjárási választózóna, az északi és a déli részek klímája köszönőviszonyban sincs egymással (általában). Így volt ez most is. Belgrádtól Szkopjéig nem láttam soha többet -10 fok körüli meleget. -15-20 fok volt többnyire, a leghidegebb -23 volt KID hőmérője szerint.
Ez egy átlagosan fűtött autóban nem tűnik fel: minden zúzmarás, az út viszont szerencsére matt szürke. A benzinkutas fázik. Imádkozik, hogy szállj vissza vagy szaladj be a shopba, de ne állj mellette egy szál feltűrt ujjú pulcsiban. Ablakot mosni nem lehet, mert a mosókefe rég belefagyott a vödörbe. A vödör meg odafagyott a pulthoz. A pultot elvben csavarok rögzítik a töltőállomáshoz, ami pedig le van betonozva. Összegezve: nem lehet ablakot mosni a benzinkúton.

Aki elég balga, hogy az otthon elterjedt -19 fokos jelölésű téli ablakmosót töltse az autójába, itt nagy bajban van, mert az vidáman belefagy menet közben is már a csövekbe. Nekem -30-as van benne, némi -70-essel higítva, így a csőben még folyadék. De amint kipermetezem a belülről fütött üvegre, porszerű valami lesz, ami azonnal ráfagy az ablakra 120-as tempónál. Nem kérdez. Nagyon érdekes élmény. Olyat már láttam, hogy -10-en még csak jégvirágos lesz a szélvédő, ha menet közben mosom. De olyat még nem, hogy havazik, ha meghúzom a kart!

A hideg persze az autók indítására és motormelegítésére is hatással van. A vranjei hegyek között (átlag -20 fok) sasszézva figyelmes lettem valami fényre az út mellett egy autó alatt. Narancsos fény, mint a tűz. Satu! Visszatolat, poroltó megragad, kiugrik, odasiet. Közben látja, hogy 2 ember fekszik a kocsi alatt-mellett. Frászt kap. Egyszer csak mozgásra lesz figyelmes: a két ember még él! Kicsit jobban megnézve éppenhogy ők okozzák a fényt: valóban tűz van!
Az van, hogy megdermedt az olaj a motorban és bizony az üzemanyag sem a megszokott likvid állagú, nem gyün. Ezért a kollégák úgy határoztak, két kisebb tábortüzet raknak korosodó, molyrágta kasztnijú furgonjuk alatt, hogy felmelegítsék az olajféléket... első sokkomban persze még felajánlottam, hogy eloltom, de aztán az egyik gyorsan elmutogatta, mi bajuk van és mutatta, hogy a kocsi alatt, középen ott van a poroltójuk készenlétben, ha robbanna. Jelzem, ha robban, már mindegy...
Látva meggyőződésüket, visszapattantam a kocsiba és igyekeztem elhagyni a helyszínt. Nem láttam/hallottam robbanást. Kerestem ugyan rendőrt az út mellett, de richtig nem láttam a következő sok-sok kilométeren. Csak remélni tudom, hogy megúszták élve.

Akárhogy is, ha Darwin-díjat nem is, kreatív különdíjat mindenképp adnék nekik ezért a kísérletért...

Szólj hozzá!

Címkék: budapest időjárás utazás szerb autó tűz szerbia hideg fagy darwin díj ablakmosó vranje

A bejegyzés trackback címe:

https://skopje.blog.hu/api/trackback/id/tr442616080

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása