HTML

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

  • maf fia: Há'ló! Hálló, szőjed a kezed be sűrűn, ne ütlegelj már ilyen sületlenségeket... Büszke vagyok rád,... (2011.02.11. 20:27) Akció!
  • há'ló: Most már legalább a pénztárcámon érzem a macedón tudásom! :P Megtudtad, hogy vigyázni kell rá, mer... (2011.02.10. 05:43) Akció!
  • maf fia: Eddig büszke voltam a nyelvtanodra, erre puff, mindjárt az elején: hülyebiztos....hm, helyesen: bi... (2011.01.30. 15:00) Cél/tudat
  • maf fia: Te nem robotdzsaru vagy, hanem Marhatóni. Ne vidd túlzásba, a Maratoni nem mértékletes sport... Ke... (2011.01.23. 17:27) Roboddzsaru
  • Gatts: Tisztellek és becsüllek... Én nagyjából egy év után ma merészkedtem ki először futni normálisan, m... (2011.01.17. 23:28) Roboddzsaru
  • Utolsó 20

Címkék

Követés

Back from Sofia

2010.11.13. 21:36 torzonborzocska

Nos tehát: valamikor éjfél körül (vagy inkább után egy picivel) valahogy csak elhatároztam magam. Szófiába indultam hajnalban, egyetlen napra - impressziót szerezni. Tekintve, hogy egy Budapest méretű fővárosról van szó, azt hiszem, jelen esetben nem oszt, nem szoroz, 1 vagy 2 napot töltöttem-e el terepszemlével: elég határozott vélemény alakult ki bennem a nap végére!

Először is a legfontosabb benyomás: Bulgária nyugati része olyan elmaradott, hogy ha nem cirill feliratokat látok mindenütt, komolyabb gond nélkül meggyőzhető vagyok arról, hogy Albániában járok. Borzasztó és nyomasztó. Sokan (köztük én is) már azt sem értették, hogy került Magyarország az EU-ba, na de hogy egy (?) olyan vidék, amelyhez képest még a szabolcsi/nyírségi térségünk is fejlettnek hat?! Leginkább szörnyülködni bírtam csak a határtól Szófia felé haladva azon, amit láttam. Kicsit csalinkáztam, be-benéztem egy-egy kisebb/nagyobb lakott településre a szokásos stílusomban, hogy mást is lássak, ne csak a pompát. Ennek meg is lett az eredménye. Mire a fővárosba értem, már kis híján teljesen lemondtam a pompáról. Szófia külvárosa is merő dzsuva, szürke panelházak, romos, rozoga épületek, pocsék utak, rendezetlenség, gaz mindenfelé. Egyszerűen nem hittem el. Aztán valahogy csak rávettem magam, és elindultam felfedezni A belvárost.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Az első lépésektől kezdve úgy éreztem, egy másik világba csöppentem. Gyönyörű, lenyűgöző, fantasztikus: értékes és érdekes épületek gusztusos és szépen rendezett egyvelege köszönt rám. Nyüzsgő, élő város, a rendőröket leszámítva minden és mindenki barátságos és színes... nagyon-nagyon BIG LÁJK!

Nagyon hangulatos, tényleg. Főként a finoman melengető, érett színeket adó, verőfényes őszi napsütésben. Bár megnézném karácsony előtt is, mondjuk valami kis havazós képlettel. Szerintem úgy is kedves hely. Hangsúlyozom, a belváros... ami azért nem olyan pici... Ide bizony még megyek párszor! :)






















Egy bajom volt csupán: morcosan érkeztem. Már a határon felbosszantottak (ezt majd az autós Reggeli kultúrban kifejtem), aztán később a köd és a lepusztult környezet egészen a negatív tartományig sodorta a hangulatom. Nagyon nagy mínuszból indult tehát ez a város, és végül mégis hatalmas pluszban zárt nálam. Viszont ha az országot nézzük... ott ettől a kontraszttól csak még tovább nőtt a mínusz. Drontenben nem sok olyan dolgot tanultam, aminek hasznát vehettem volna azóta, de ezek között van egy mondás, ami úgy érzem, most nagyon adekvát:

"You can never get a second chance for the first impression."

(A lényege magyarul: az első benyomás meghatározó...)

1 komment

Címkék: hétvége utazás szófia város bulgária kirándulás városnézés dronten

A bejegyzés trackback címe:

https://skopje.blog.hu/api/trackback/id/tr32447012

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maf fia 2010.11.17. 20:50:24

Okosak ezek, a sznek bárban e sznek....te meg ne okoskoggyá, ahhoz itt vagyok én.
Ha legközelebb Szó fia lesz az úticél, szólj légy kedves, küldök maf fia képet, nem árt a kapcsolat bővítés..
süti beállítások módosítása