HTML

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Utolsó kommentek

  • maf fia: Há'ló! Hálló, szőjed a kezed be sűrűn, ne ütlegelj már ilyen sületlenségeket... Büszke vagyok rád,... (2011.02.11. 20:27) Akció!
  • há'ló: Most már legalább a pénztárcámon érzem a macedón tudásom! :P Megtudtad, hogy vigyázni kell rá, mer... (2011.02.10. 05:43) Akció!
  • maf fia: Eddig büszke voltam a nyelvtanodra, erre puff, mindjárt az elején: hülyebiztos....hm, helyesen: bi... (2011.01.30. 15:00) Cél/tudat
  • maf fia: Te nem robotdzsaru vagy, hanem Marhatóni. Ne vidd túlzásba, a Maratoni nem mértékletes sport... Ke... (2011.01.23. 17:27) Roboddzsaru
  • Gatts: Tisztellek és becsüllek... Én nagyjából egy év után ma merészkedtem ki először futni normálisan, m... (2011.01.17. 23:28) Roboddzsaru
  • Utolsó 20

Címkék

Követés

Akció!

2011.02.08. 19:02 torzonborzocska

Arra egész ügyesen rájöttem egyedül, hogy az ortodox görögöknél február első hétvégéjén még javában dúl a karácsony utáni leárazás. Azonban valamilyen hiba folytán (talán azért, mert sosem járok boltok környékén?) az valahogy máig nem esett le, hogy ennyi erővel az ugyancsak ortodox macedónoktól is elvárható hasonló.

Szerencsére ma a "pláza" felé mentem ebédelni és mivel egyedül voltam, kinéztem a fejemből. Gyorsan feltűnt a magyar szemnek oly' kedves "POPUST" (=akció) feliratok túlburjánzása a kirakatokon. Be is mentem pár helyre. Legnagyobb meglepetésemre itt nem csak ki van írva, hanem tényleg sok-sok minden van féláron! Fura egy ország. Gyanúsan becsületesek...
Szóval kapcsoltam. Mivel épp a közeljövőben akartam venni néhány öltönyt, cipőt, inget, nagyon lelkes lettem. Munka után fogtam magam és átugrottam a Bazaarba, meglátogatni néhány régi jó ismerőst, akiknél vásároltam már korábban ilyesmiket. Érdekesség: ezek az emberek már a második alkalommal is kábé úgy köszöntenek, mintha együtt harcoltuk volna végig a vietnami háborút és azóta nem láttak volna... nekem nagyon fura, de ugyanakkor roppant mulatságos, kedves és barátságos. Persze, tudom, el akarja adni a kis portékáját mindenki. De a magyarok ilyen akkor sem tudnak!

Az árakat illetően: szomorúan jelentem, az iszlám világban nem népszerű a karácsony utáni akciók hagyománya. Ugyanakkor - megjegyzem - így is olcsóbb, mint a "túloldal". Elképesztő hatékonysággal, mindössze egyetlen óra leforgása alatt felújítottam a komplett munkaruha kollekcióm:

  • 2 pár alkalmi cipő,
  • 2 öltöny (méretre igazítva a helyszínen - ráadásul ingyen, csak hogy jelezzem, mennyivel járnak előttünk bizonyos dolgokban),
  • 3 ing és
  • 4 nyakkendő került a szatyromba.

Jó nagy szatyor lett. És tudjátok, mindezt mennyiért? Na jó, kellett sírni egy picit az egyedi árakért, de azért mindenhol kaptam az eredeti (helyi) árból is 15-30% kedvezményt... szóval az egész zusammen volt 74.000 forintnak megfelelő dénár. Minőségben nem alkuszom (amúgy Törökországban gyártott olasz márka minden, ahogy néztem), csak legalább olyat szépet és tartósat veszek, mint otthon vagy bárhol a "nyugati világban". Az ár viszont egészen elgondolkodtató. Otthon ugyanez reálisan úgy 135-140.000 lett volna teljes áron, de szerintem 115-120 alá akciókkal sem menne... 

Vajon mennyi vámot, adót kéne fizetni erre az árutípusra, ha Magyarországra szeretném importálni? Szerintem még azzal együtt is rentábilis üzlet maradna - barátságos haszonkulccsal -, ha nagy(obb) tételben veszem/viszem. Kitört belőlem a vállalkozó... 

Ja, még annyit a "sírni az egyedi árakért" című fejezethez, hogy jó magyar módjára azt már nagyon tudok idegennyelven. Tudok kérni egyszerűbb ruhadarabokat, méretet, színt, cserét, modellt, na és kedvezményt. Megértem az egyszerű, de normál tempójú beszédet, még ha fogatlan is mondja azt. És bár nyilvánvaló, hogy nem vagyok helyi, mivel értelmesen reagálok a natív beszédre, gyakran kerülök bajba: ha ugyanis a felbátorodott eladók első mondatára egy rövid, de értelmes választ adok, gyakorta kezdenek olyan szavakat és mondatokat használni, amikből egy árva kukkot sem értek:) De legalább már eddig eljutottam. Most már legalább a pénztárcámon érzem a macedón tudásom! :P

2 komment

Címkék: vásárlás ruha akció ortodox nyelvtudás macedón bazaar skopje popust

A bejegyzés trackback címe:

https://skopje.blog.hu/api/trackback/id/tr212647451

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

há'ló 2011.02.10. 05:43:02

Most már legalább a pénztárcámon érzem a macedón tudásom! :P
Megtudtad, hogy vigyázni kell rá, mert elviszik (iratokkal együtt).

maf fia 2011.02.11. 20:27:15

Há'ló! Hálló, szőjed a kezed be sűrűn, ne ütlegelj már ilyen sületlenségeket...
Büszke vagyok rád, jól csináltad4 persze, ha ezt én vettem volna.....50 000 Ft is tutto bene!Potete saperne di piu affare! jól nyomom? Ciao!!
süti beállítások módosítása