HTML

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

  • maf fia: Há'ló! Hálló, szőjed a kezed be sűrűn, ne ütlegelj már ilyen sületlenségeket... Büszke vagyok rád,... (2011.02.11. 20:27) Akció!
  • há'ló: Most már legalább a pénztárcámon érzem a macedón tudásom! :P Megtudtad, hogy vigyázni kell rá, mer... (2011.02.10. 05:43) Akció!
  • maf fia: Eddig büszke voltam a nyelvtanodra, erre puff, mindjárt az elején: hülyebiztos....hm, helyesen: bi... (2011.01.30. 15:00) Cél/tudat
  • maf fia: Te nem robotdzsaru vagy, hanem Marhatóni. Ne vidd túlzásba, a Maratoni nem mértékletes sport... Ke... (2011.01.23. 17:27) Roboddzsaru
  • Gatts: Tisztellek és becsüllek... Én nagyjából egy év után ma merészkedtem ki először futni normálisan, m... (2011.01.17. 23:28) Roboddzsaru
  • Utolsó 20

Címkék

Követés

Change, change!

2010.10.25. 07:49 torzonborzocska

Itt úgy van, hogy az autópálya használatáért akkor fizetsz, ha ezeken a kapukon áthaladsz. Hogy ki találta ki, hol legyenek, azt nem tudom, de a lehajtók számához képest nagyon kevés van belőlük. A fizetendő díj kapunként változik, de fmúgy fix. 20 és 60 dénár (90-270 HUF) között valami. Ha épp nincs dénárod (ami előfordul azzal, aki először jár az országban vagy épp csak átutazik rajta), kártyával nem, de EU-s zsetonnal lehet fizetni - ha sikerül leboltolnod a "pénztárossal". Borzalmas váltási értéken, vissza pedig nem adnak semmilyen címletből. Nekem is volt olyan az elején, hogy kényszerből 1 euróssal fizettem. 50 dénár (140 forint) helyett...

A fizetőkapuknál egyébként általában van sorompó és "gépfegyvert behozni tilos" jelzés is -az albánok miatt. Illetve a sorompó pont az albánok miatt időnként hiányzik: egyszerűen elvitték. (Mint a keresztet...)

Tegnap hazafelé, a Szkopje előtti utolsó fizetőkapunál a 30 dénáros útpénz megfizetésének feltétlen vágyával álltam meg. A kasszából kinéz egy kétfogú, loncsos manusz és azt mondja: "Ungarn? Stop!" Na mondom, végem. Valamit matat. Elővesz egy kétezer forintos bankót. Rám mosolyog. Elkezdünk németül karattyolni. (Az megvan,  amikor valakivel folyamatosan beszélgetek németül, nem?) Megkérdezte, mennyit ér (7 eurót mondtam rá), majd megkért, hogy adjak helyette dénárt vagy eurót neki. Érthető: én tudom használni, ő pedig - bár valakitől jó sok borravalót kapott - pont semmire nem megy itt, 700 kilométerre a magyar határtól egy kétezressel.
Létrejött a biznisz. Nekem viszont csak 10 eurósom volt! Sebaj, megoldotta: kaptam 3 eurónyi, azaz 180 dénárt is (a kasszából!) a kétezresem mellé!

Ezt szeretem ezekben az országokban! Vidámság, spontaneitás, kreativitás, üzleti érzék! :)

Szólj hozzá!

Címkék: euró autópálya forint macedónia change fizetőkapu dénár

A bejegyzés trackback címe:

https://skopje.blog.hu/api/trackback/id/tr352396664

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása