Szép lassan kezdem feldolgozni az utolsó nap, illetve az azt követő hazautazás, valamint a másnapi belgrádi kiruccanás során begyűjtött élményeket és információkat.
Az feltűnt, és nem is lepett meg, hogy a szerbeknél és a macedónoknál is elképesztő mennyiségű Zastava és Yugo van. A kettő között leginkább a modellszám az eltérés, hiszen gyakorta gyártották ugyanazt a (FIAT) modellt, csak épp a Yugo nevet a nappali műszakban gyártott, exportra szánt motoros lélekvesztőkre pöcsételték általában.
Talán megér egy sort a bók indoklása: az autópályán láttam egyet, aminek le tudtam olvasni a rendszámát, olyan gyorsan ment. Úgy 80-nal... a többség viszont az 50-et is alig éli túl a helyiek beszámolói alapján. Úgyhogy bár sok van, a pályán is akadnak, általában végig (!) a leállósávban mennek. Kultúra kérdése. A bátorság - úgy tűnik - megvan.
Tegnap arra lettem figyelmes a szerb fővárosban, hogy viszonylag sok, újszerű Fiat Punto Classic rohangál mindenfelé. Meg is állapítottam. Nézzétek csak:
Aztán, ahogy vártam egy parkolóban Imre kollégára, rájöttem valamire: ezek csak Puntonak látszó tárgyak! Hazajövet le is ültem a gép elé kisilabizálni, mi volt ez a paranormális tevékenység, és találtam egy 5 évvel ezelőtti cikket a TotalCaron. Zastava 10. Amúgy 8000 eurós induló áron (szerintem itthon olcsóbb...). Megszólalásig olyan, mint az igazi. Hihetetlen! A cikk kezdőképét a biztonság kedvéért kiemelném: "Novi Sad Car Show"... frenetikus lehet! :)
Egyébként erre járva megnéztem a Wikin a Zastava szócikket. Érdekes, ajánlom! (Extrém érdeklődés esetén az egyik utolsó szocialista márka teljes termékkínálata leírással együtt megtekinthető a gyártó honlapján. Az angol verzión már törik a fejüket. Szerintem próbálják azt is licenszelni az olaszoktól...)
Utolsó kommentek