HTML

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

  • maf fia: Há'ló! Hálló, szőjed a kezed be sűrűn, ne ütlegelj már ilyen sületlenségeket... Büszke vagyok rád,... (2011.02.11. 20:27) Akció!
  • há'ló: Most már legalább a pénztárcámon érzem a macedón tudásom! :P Megtudtad, hogy vigyázni kell rá, mer... (2011.02.10. 05:43) Akció!
  • maf fia: Eddig büszke voltam a nyelvtanodra, erre puff, mindjárt az elején: hülyebiztos....hm, helyesen: bi... (2011.01.30. 15:00) Cél/tudat
  • maf fia: Te nem robotdzsaru vagy, hanem Marhatóni. Ne vidd túlzásba, a Maratoni nem mértékletes sport... Ke... (2011.01.23. 17:27) Roboddzsaru
  • Gatts: Tisztellek és becsüllek... Én nagyjából egy év után ma merészkedtem ki először futni normálisan, m... (2011.01.17. 23:28) Roboddzsaru
  • Utolsó 20

Címkék

Követés

Kis magyar valóság, 3. rész: a miheztartás végett

2010.11.09. 17:54 torzonborzocska

Alapvetően büszke vagyok a rendszereinkre. Minden kalamajka, berögződés, bosszantó apróság ellenére roppantul gyors és gördülékeny minden. Azt gondolom, ezt mindenki elismeri: 4 óra alatt elintéztem mindent! Macedóniában egy személyi vagy épp útlevél beszerzése 2 éves procedúrával jár. Gyorsítottan 3-6 hónap. Nem hivatalos gyorsítással (ún. "kenőpénzzel" - gondolom, nem tudjátok ti sem, mi lehet az), tovább faragható az időtartam.

De nem mindenki aggódik az érvénytelen doksik miatt. Pl. a reptérre menet a taxissal a szép új autójáról, a most kialakuló új VIP flottájukról és hasonló témákról beszélgettem, amikor (ismerve autóvezetési előéletem) megkérdezte, nincs-e kedvem vezetni az autót. Na igen. Ez Macedónia, nem Magyarország. Kedvesen visszautasítottam, és elmeséltem, hogy épp azért megyek repülővel, mert nincs többek közt jogsim sem. Hátra pillant, megvonja a vállát: "Nekem sincs." Ez volt az a pont, ahol nagyot nyeltem...
Sofőröm később elmagyarázta, hogy idén járt le a jogsija (egyébként van minden kategóriára), és ennek tudatában már tavaly kért időpontot a hosszabbításra. De csak 2011 februárjára kapott időpontot a fényképezéshez. Addig egy ideiglenes fecnivel rohangál, ami tanúsítja, hogy vár.

Tanulság:
1. Náluk ez a bizonyos fecni érvényes vezetéshez. Ebben előttünk járnak. Ennek persze oka van:
2. Náluk a várakozási idő 2 év, szemben a mi "azonnalunkkal" (ami legyen 7 munkanap átlagban). Ennyivel vagyunk mi előrébb. Így szidjuk a magyar rendszert!
+1: nálunk a jogsi igénylése 4000 HUF, azaz úgy 16 euró, náluk normál ügyintézés mellett 40, "hivatalos" gyorsított eljárás esetén 80 euró!

Na most szóljon bárki bármit a magyar eljárásokra... nem tudjuk, milyen jó világ van már nálunk. Persze, nem Svédország, valószínűleg sosem lesz. De nem is onnan indultunk!

Szólj hozzá!

Címkék: budapest magyarország taxi várakozás okmányiroda ügyintézés oep ügyintéző jogosítvány macedónia macedón rendszámtábla e111

A bejegyzés trackback címe:

https://skopje.blog.hu/api/trackback/id/tr632436545

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása