HTML

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

  • maf fia: Há'ló! Hálló, szőjed a kezed be sűrűn, ne ütlegelj már ilyen sületlenségeket... Büszke vagyok rád,... (2011.02.11. 20:27) Akció!
  • há'ló: Most már legalább a pénztárcámon érzem a macedón tudásom! :P Megtudtad, hogy vigyázni kell rá, mer... (2011.02.10. 05:43) Akció!
  • maf fia: Eddig büszke voltam a nyelvtanodra, erre puff, mindjárt az elején: hülyebiztos....hm, helyesen: bi... (2011.01.30. 15:00) Cél/tudat
  • maf fia: Te nem robotdzsaru vagy, hanem Marhatóni. Ne vidd túlzásba, a Maratoni nem mértékletes sport... Ke... (2011.01.23. 17:27) Roboddzsaru
  • Gatts: Tisztellek és becsüllek... Én nagyjából egy év után ma merészkedtem ki először futni normálisan, m... (2011.01.17. 23:28) Roboddzsaru
  • Utolsó 20

Címkék

Követés

Fogyasztói társadalom

2010.10.15. 19:48 torzonborzocska

A kellemesen kimerítő munkahét záró akkordjaként magamra hagytak kollégáim is. Ők haza, én marad. Titkon nagyot nevettem: szegények biztos nem hallották, hogy holnaptól ott is ugyanilyen vacak idő lesz. Vagy ahogy Magyarországot ismerem, még rosszabb... Szegények. Én bezzeg (illetve én sem) itt fogok ázni! Háháhá! :)

Miután elköszöntek és én jól kizártam őket, gondoltam egyet, és elmentem sétálni egyet a városban. Na jó, bevallom. Nem sétálni akartam, shoppingolni. A belvárosi boltokon túlmenően 3 bevásárlóközpontról volt tudomásom. Nem figymálásképp, de összesen nem voltam távol 2,5 órát sem, gyalog. Cápa módban közlekedtem: ugyan nem tudatosan, de folyamatosan mozgásban voltam, és mindenre lecsaptam, ami megtetszett. Alapos, körültekintő és tudatos vásárlóként egy kézzel fonott bőr cipellőt formázó kulcstartó, továbbá egy (OK, valójában 0,998) kiló banán büszke tulajdonosaként tértem haza. Sétáltam vagy 8-10 kilométert, láttam pár száz üzletet. Talán hihetetlen, de most először jártam itt boltokban. Megnéztem a ruhákat, a cipőket, a könyveket, kiemelt figyelmet szenteltem a játékboltnak, bambáztam műszaki cikkek között is, jártam a borfesztivál helyszínén, csokiboltban, a bazaarban és még sok helyen.

Benyomás: mintha otthon lennék. Ugyanazok a tárgyak, termékek, márkák, színek, stíluselemek, kütyük, motyók, mütyűrök mindenütt. Az árak is ugyanolyanok. (Jó, lehet, hogy moderáltabbak 5-10%-kal, de ezt inkább tulajdonítom átváltási/kerekítési hibának, mint az eladók jóindulatának.) Semmi maradandó.
Amivel beljebb vagyok: ha szükségem van valamire, tudom, hol találom.

A másik: otthon a Westendben figyeltem fel először az ATM-ek zavaróan sűrű jelenlétére. Összesen 11 darab OTP automata van és - gondolom, illetve bízom benne - a konkurencia is jelen van néhány darabbal. Kell a KP, mert köztudottan többet költünk, ha nem a jól kontrollálható kártyával, hanem bankóval fizetünk. Az könnyen elfolyik... Az egyszerű bankkártya tehát nem, a hitelkártya viszont már ismét szolgálja a fogyasztói társadalom motorját. De ez egy másik téma. Vissza az automatákhoz. A Ramstore bejáratánál összesen 9 automata van (természetesen mindegyik más banké ). Kettő kívül (jobbra és balra), a többi belül. Egy az ajtó egyik oldalán, a többi - igen viccesen - a másikon, egymás mellett:

 

Lenyűgöző! Ez már verseny! Nem olyanok így, mint a félkarú rablók Monte Carloban?

3 komment

Címkék: vásárlás otp atm városnézés westend bankautomata skopje ramstore

A bejegyzés trackback címe:

https://skopje.blog.hu/api/trackback/id/tr442374694

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

excelmunkas 2010.10.16. 12:45:00

Kábé olyan ez az ATM-felvonulás, mint a Bostonban látott ingyenesújság-tartók. Az utcasarkokon a járdaszigeten sorakoznak a rackek, mindegyik másszínű - napilap, hetilap, ingatlanhirdetési lap, gay news stb. (No meg a USA Today pénzbedobós automatája.)

Ha már játékbolt: helyi gombfocicsapat nincs? :)

torzonborzocska 2010.10.16. 13:09:47

Dede, láttam azt is! Nem csuklottál?:)
Van preferencia vagy jó lesz bármelyik csapat?

excelmunkas 2010.10.17. 18:01:35

Valahogy éreztem, hogy ez lehet ott...

Nincs extra vágyam ilyen iránt (ja, majd játszunk egy macedón bajnokit :D), de számolj be pls az ilyen retródolgokról!
süti beállítások módosítása