HTML

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

  • maf fia: Há'ló! Hálló, szőjed a kezed be sűrűn, ne ütlegelj már ilyen sületlenségeket... Büszke vagyok rád,... (2011.02.11. 20:27) Akció!
  • há'ló: Most már legalább a pénztárcámon érzem a macedón tudásom! :P Megtudtad, hogy vigyázni kell rá, mer... (2011.02.10. 05:43) Akció!
  • maf fia: Eddig büszke voltam a nyelvtanodra, erre puff, mindjárt az elején: hülyebiztos....hm, helyesen: bi... (2011.01.30. 15:00) Cél/tudat
  • maf fia: Te nem robotdzsaru vagy, hanem Marhatóni. Ne vidd túlzásba, a Maratoni nem mértékletes sport... Ke... (2011.01.23. 17:27) Roboddzsaru
  • Gatts: Tisztellek és becsüllek... Én nagyjából egy év után ma merészkedtem ki először futni normálisan, m... (2011.01.17. 23:28) Roboddzsaru
  • Utolsó 20

Címkék

Követés

Back from Ohrid

2010.09.19. 21:16 torzonborzocska

Hűváó! Ezt látnotok kell(ett volna)!
(Készítettem úgy 600 képet, amiből végül meg is tartottam nagyjából 440-et, tehát lesz mit nézni:) Fel is töltök, ha lesz időm.)

Ohrid egyszerre mediterrán, egyszerre hegyvidéki, egyszerre érzed magad a Ligúr-tenger partján és a Balatonnál. Elképesztő, mennyi szín, forma, kép, érzés keveredik itt! Az elmúlt két nap alatt annyi impulzus ért, hogy komolyan nem emlékszem, mi történt a hét korábbi részében. Egyszerűen tele a fejem ezzel a sok-sok mindennel!

Fantasztikus látványt nyújtott a közel 700 méteren fekvő tó (ahogy a hazafelé úton látott két másik, 1000, illetve 1200 méteren fekvő is!), lenyűgözően szép az ohridi óváros és tökéletes volt a szállásom is!
Ohrid, illetve a tó környéke valóban tele van templomokkal és középkori emlékekkel. Ezek kevés kivétellel kiváló állapotban vannak (a maradék pedig szándékosan romos). Olyannyira, hogy a Sámuel várát az elmúlt 2-3 évben (a Kalehoz hasonlóan) lényegében újjáépítették, csakúgy, mint pl. Szt. Kelemen templomát, vagy épp egy teljes cölöpvárost a vízen és még sok-sok mindent. Hihetetlenül sok pénzt költenek a kulturális emlékek megőrzésére, "újrateremtésére", és ezzel együtt a turizmus fejlesztésére. Hogy miből, kissé rejtély. De tény: Macedónia óriás lépésekkel fejlődik, épül, szépül.

Meglátogattunk mindent, amiről írtam, hogy érdemes, sőt. Ohrid belvárosa estére már abszolút otthonos terep volt, egyes pontokon 3-4-5-ször is jártam, ahogy csalinkáztam fel-alá. Szombat délután, bámészkodás közben elcsíptem néhány esküvőt és még az eredeti programban nem szereplő piacon is jártam kétszer! :)
Részleteket majd csepegtetek később. Különösebb kalandunk nem volt, a sok templomról és egyéb műemlékről pedig összefoglalóan beszélni úgysem lehet.

Legyen elég annyi: kiváló hétvége volt, nagyszerűen éreztük magunkat, ide még vissza kell menni!

Szólj hozzá!

Címkék: hétvége kultúra templom kirándulás fejlődés gábor városnézés macedónia kale ohrid mavrovo

A bejegyzés trackback címe:

https://skopje.blog.hu/api/trackback/id/tr32308594

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása